close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיול הליכה ביער השחור בחורף

מערכת שורשכח חשוון, תשעו10/11/2015

כיף חורפי מושלם באזור הסקי הגדול ביותר בהרים הנמוכים של גרמניה- ביער השחור

תגיות:
הר טיטיליוס
צילום: אתר רם תיירות

עצי אשוח מכוסים בשלג, מישורים רחבים נוצצים בלבן, ארץ חורפית מופלאה, מדרונות רבים, סקי קרוס-קאנטרי, מסלולי מזחלות וזירות להחלקה על קרח – כל אלה מבטיחים כיף חורפי מושלם באזור הסקי הגדול ביותר בהרים הנמוכים של גרמניה – ביער השחור.

אבל יש גם דרכים אחרות שבהן אפשר ליהנות מהחורף... השלג לא צריך למנוע מכם לצאת לאזור היער השחור ולהתענג על פינה יפהפייה זו של גרמניה. כל מה שאתם צריכים זה בגדים חמים, דוקרנים על הנעליים ומקל הליכה. והיום גם קל לעשות זאת, כי לפני כמה שנים מישהו הגה רעיון נפלא ליצור מסלולי הליכה חורפיים והרעיון אכן תפס וגם יצא לפועל.

הר טיטיליוס
צילום: אתר רם תיירות
שבילים שכאלה הם כעת הסטנדרט בכול פינות היער השחור. המשמעות היא שהרבה יותר קל ליהנות מהחורף באזור זה, גם מבלי לעשות סקי.

טיול במסלולי הליכה מסומנים
למסלולי הליכה חורפיים יש סימונים משלהם: עיגול כחול שעליו דמות נושאת תרמיל ומספרים לזיהוי המסלולים הספציפיים.

מסלולים אלה מתוחזקים על ידי הרשויות המקומיות. אמנם הם לא לגמרי נקיים משלג אבל השלג משוטח כדי להקל את ההליכה עליו. מסלולי השבילים נבחרים כך שיהיו נגישים למטיילים, לכן לרובם אפשר להגיע די בקלות ממרכז העיירה או העיר. הם גם נוטים להיות מסלולים מעגליים כך שהם יובילו אתכם חזרה לנקודה שבה התחלתם ללכת.

השבילים עוברים במקומות שלא כוללים בדרך כלל מדרונות תלולים, ורובם מתפתלים להם בנחת, יחסית בגובה הקרקע. הטבה נוספת היא שבדרך כלל המסלולים נבחרו גם לפי הנוף הנשקף מהם, כך שזה לא מפליא שהם נקראים panoramic trails, כלומר שבילים פנורמיים. לפעמים אפשר לראות ממש את כל הנוף עד להרי האלפים, או לחצות את עמק הריין ל-Vosges, במערב. הבעיה היחידה היא שמסלולים אלה בדרך כלל לא מספיק ארוכים. אורכם של רוב המסלולים נע בין 6 ל-12 קילומטרים, אבל ההליכה על השלג בכול זאת מאיטה קצת את הקצב.

ואם אתם לא רוצים להיות מוגבלים לשבילים שמטופלים במיוחד בתקופת השלגים, עומדת בפניכם אפשרות לטייל ברגל עם נעלי שלג.

טיול הליכה שמצריך נעלי שלג
עם נעלי שלג תוכלו לטייל בכול מסלול שבדרך כלל משולט כמסלול הליכה, בין אם הוא מפונה מהשלג או לא. אבל, יש גם מסלולים מיוחדים שמסומנים בנעלי שלג (עיגול ורוד ודמות שנועלת נעלי שלג), שלעיתים מובילים הישר דרך השדות או היערות, למקומות שבהם אין שבילים כלל וכלל.

למרות שבנעלי שלג תוכלו לטייל כמעט בכול מקום, עדיף להישאר על השביל. כך גם לא תפריעו לחיות הבר שמצפות שתניחו להן במנוחה בתקופת החורף. חוץ מזה, חלק מהמדרונות מסביב להרים התלולים יותר, כמו Feldberd (הפסגה הגבוהה ביותר ביער השחור), יכולים להיות מסוכנים למפולות, במיוחד לאחר תחילת הפשרת השלגים.

ניתן לשכור נעלי שלג בחנויות הסקי המקומיות. ואם אף פעם לא השתמשתם בנעלי שלג, אולי מוטב שתצטרפו לסיור הליכה מודרך בנעלי שלג.

למידע על טיולים שניתן להזמין ליער השחור היכנסו לאתר https://www.ramtours.com

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה